01 Disember 2007

Kelas Matematik Cikgu Siti Suraida : Episod 1


Assalamualaikum

Aku baru je pulang dari mengadakan kelas matematik di ofis aku di Kuantan. Seminggu sekali je. Selama 3 jam dari jam 9.30 pg hingga 12.30 tgh. Aku buat kelas secara kecil-kecilan aje.

Ohya.. sebenarnya aku mengadakan kelas ini semata-mata permintaan anak muridku di sekolahku yang merayu nak belajar matematik dariku sebelum cuti sekolah lagi. Setelah aku fikir masak-masak, aku sambut permintaan itu dgn hati yang terbuka. So, sudah 3 minggu berjalan. Syukurlah anak-anak muridku yang benar-benar nak belajar telah beri komitmen yang baik.

Moto kelas Matematik aku ini ialah 'Cheap@Simple@Clear' . Aku tidak mengajar pelajar-pelajar yang cemerlang, tetapi mereka yang lemah dan tidak pernah mendapat keputusan yang baik semasa belajar di tingkatan empat 2007. Aku berhasrat untuk membimbing mereka dari mula hingga mereka menduduki SPM 2008. Cukuplah sekadar mereka lulus dengan keputusan yang baik walaupun tidaklah cemerlang kerana bagi mereka matematik adalah subjek 'killer' berbanding dengan yang lain.

Ohya! Aku mengadakan kelas ini di premis yang menempatkan pejabat aku dan suami. Ianya terletak di A19, Aras 2, Lorong Tun Ismail 10, 25000 Kuantan. Ianya berhadapan jalan dengan sebuah pusat membeli-belah Megamall Kuantan. Kelas aku hanya dapat memuatkan sehingga 12 orang sahaja dalam satu-satu masa. Setakat ini jumlah peserta kelas ini ialah seramai 8 orang.

Mudah-mudahan kelas bimbingan matematik ini mendapat berkat dari Allah dan berkembang maju hingga bila-bila.



Sekian dulu ye.
Wassalam



Tiada ulasan: