08 Januari 2008

Kenangan Indah Bersama

Assalamulaikum dan salam manis semua yang sudi menatap blog ini.

Aku ingin berbicara tentang masa indah bersama sanak saudaraku sewaktu aku bercuti sempena Hari Raya Haji 2007 baru-baru ini. Aku rasa sungguh 'happy' bila dapat berkumpul bersama adik-beradikku waktu itu. Kami ni, kalau nak balik kampung rumah ayahku di Kedah, memanglah excited sangat. Adik-adikku akan berulang-kali sms atau menelefon aku di Kuantan menanyakan bila aku nak balik sana. Janji nak sampai jam berapa rumah ayah dan nak buat program apa dan macam-macam lagi.

Kali ini cuti aku berbaloi kerana dapat bersama dengan abang dan kakak iparku yang menetap di Kuala lumpur yang bercuti di rumah ayahku di Kedah ni. Kami buat 'barbeku' udang, ikan dan sotong malam hari raya ke tiga. Memang best wooo. Yang 'best'nya ialah dapat berkumpul dengan keluarga, rasa satu kepuasan dan gembira yang sukar digambarkan. Kami juga pergi 'shopping' bersama di Butterworth selepas balik dari makan kenduri rumah sepupu kami.

Masa bersama keluarga adalah masa yang aku terindah buatku....




Aku bersama adikku Mohd Murshid yang sebenarnya sangat istimewa perjalanan hidupnya. Akan ku ceritakan kisahnya nanti jika diizinkannya.

Aku dan anakku [berbaju hitam] bergambar bersama dengan adikku [dapat 8A PMR 2007, bertudung hitam, Siti Nuranisah namanya], adikku yang bongsu yang bertudung cokelat [ tahun 2008 , UPSR] dan kakak iparku, Fatimah Sham yang bertudung 'pink'. Kami berada di masjid jamek Seberang Jaya, Butterworth.
Gambar anakku, Luqman Nurhadi [ baju merah] bersama sepupunya iaitu Ahmad As Siddiq dan Ahmad Hazeq
Gambar ini sewaktu kami makan kenduri rumah sepupu di Bagan [adikku tudung biru, Azizah dan suaminya, Zamri]
Aku melayan anakku bermain 'dinosaur' kegemarannya.
Kami menjamu selera di anjung rumah ayahku. Waktu ni terasa best sangat. Aku takan lupakan saat-saaat manis bersama adik-beradikku, mak dan ayah [ dok atas kerusi belakang]
Aku sedang menyiapkan rencah barbeku udang, sotong dan ikan kerapu untuk malam barbeku kami nanti. Aku kalau ada di kampung ,ayah dan mak memang happy sebab aku selalu ' turun dapur' untuk siapkan apa-apa yang patut untuk hidangan familiku.
Saat aku sedang bertungkus lumus menyauk ikan puyu. hehehehe.... satupun tak dapat. Ikan-ikan tu cerdik belaka. Anak-anakku terlompat-lompat melihat ikan puyu dok menguak dalam kolam.
Ha.. ni pulak cik abang kita sedang mencari cacing bersama anak sedaraku untuk dijadikan umpan ikan puyu. Ikan puyu tak gemar rupanya...hehehehe

Tiada ulasan: