30 Jun 2010

Kurma oh kurma



Assalamualaikum dan salam manis

Malam ni aku baru kebah dari demam. badan rasa berpeluh, syukurlah...
Malam ni juga aku rasa ringan sikit badan. Aku nak berkongsi sesuatu dgn sesapa yang sudi lah di sini. Rahsia buah kurma...

Jeng-jeng-jeng, suspen lak nak bagitau. semalam aku rasa tak selesa dalam perutku, mungkin kurang minum air kot, masyaalah rasa sungguh tak selesa, macam ada cengkerik atau rama-rama dok bergerak dalam perutku ni, aku pun taktau nak cerita bagaimana sebenarnya keadaaan dalam perut ku, hanya ALLAh je tahu, mungkin disebabkan puasa di siang hari menyebabkan air kurang dlm badan, aku ingatkan batu karang dah, kepala ni dok ingat nak masuk wad dah kalu terdesak sakit sangat, tapi hubby aku masih outstation lagi, jadi aku tahan je sakit tu,

Nak ditakdirkan , Allah memberi aku ilham untuk berbuka puasa dengan kurma 3 biji dan sahur pun 3 biji, aku rasa begitu bertenaga dan hilang rasa pelik dalam perutku. Masyaallah betulllah saranan nabi Muhammad bahawa kurma tu ada khasiat yang tak terucap oleh kata-kata.

justeru itu, aku sarankan, makanlah kurma sebagai amalan yang sihat.

Selamat mencuba

Tiada ulasan: